Dne 2. 12. 2016 navštívil naši školu pan Vladimír Zezula, který si pro třetí až devátou třídu připravil zajímavou přednášku o naší hlavě a vnímání. Zajímavá přednáška o lidském mozku byla nejen ke slyšení, ale také k vidění v tělocvičně naší školy. Vladimír Zezula, který pobýval mimo jiné na americké univerzitě v Cambridge, zde žákům poutavou formou a s využitím mnoha názorných pomůcek povyprávěl, jak takový lidský mozek funguje.

Úsměvnou a hlavně dostatečně názornou ukázkou nejprve dětem vysvětlil, že nejvíce informací proudí do mozku očima. „Je ale třeba uvědomit si, že ne všechny informace, které člověk vidí, jsou opravdu takové. Kolikrát se mohou jen tak jevit a přitom skutečnost je úplně jiná. V závažnějších případech si musíme prověřit, že to, co vidíme, je pravda,“ řekl dětem a narážel tak na to, že ne všechno, co se zpočátku jeví jako zlé či špatné, takové opravdu musí být.
                 Dozvěděli jsme se například, jak se různé informace dostávají do našeho mozku nebo co se například děje uvnitř ucha, když do něj pustíme hlasitou hudbu. Program nám také odpověděl na otázky, co je to učení a jak se starat o svůj mozek. Žáci si připomněli metody efektivního učení.
                 Součástí programu bylo průběžné zapojování žáků do různých zajímavých her a soutěží, za něž pak byli soutěžící odměněni plackou s vytištěným nápisem POUŽÍVÁM MOZEK. Tři vybraní žáci dostali na začátku pořadu úkol zapamatovat si konkrétní věty, které měli v závěru akce zopakovat. Za zvládnutí této dovednosti byli na konci celé akce rovněž odměněni. Asi nejvíce děti zaujala „maketa“ obřího mozku, který ve svých jednotlivých sekcích světélkoval a ukazoval tak, kudy a kam v něm informace proudí.
                  Bezesporu jednou z největších hrdinek tohoto výukového pásma se stala žačka Melisa, která si lehla na fakírské lehátko! To zde sloužilo opět jako názorná učební pomůcka.
     Konec pásma pak obstarala soutěž družstev, při které děti tvořily „mozkové signály“ a závodily, jak rychle se ten či onen signál šíří.